KARS-TURİSTİK MAŞRIK EKSPRESİ SONUÇ DURAĞI KARS’TA COŞKUYLA KARŞILANDI

DÜNYANIN trenle seyahat edilecek genişlik bereketli geçmiş 4 rotasından biri olan Turistik Maşrık Ekspresi, 2022-2023 dönemi önce seferini yaklaşık 33 saatte tamamladı. Yolcular Kars Katar Garında ‘Hoş Gelişler Ola Mustafa Kemal Paşa’ marşıyla karşılandı.

12 Fasıla günü Ankara’dan saat 15.55’te yola sâdır Turistik Şark Ekspresi, sırasıyla Kırıkkale, Kayseri, Sivas, Erzincan ve Erzurum’un peşi sıra 1300 kilometrelik yolu bitirme ederek son durağı olan Kars’a saat 00.15’da ulaştı.

Kars Tren Garı’nda yolcuları Vali Yardımcısı Muhammed Furkan Tuna, İl Firez ve Turizm Müdürü Hayrettin Ağır, Turizm Birliği Başkanı Halit Özer ve Karslılar çiçeklerle karşıladı. Kafkas Halk Oyunları ekibi ve aşıkların gösteri yaptığı karşılamada akordeon ve darbuka ile çalınan ‘Hoş Gelişler Ola Mustafa Eksiksizlik Paşa’ marşına haremlik eden yolcular, enstrüman eşliğinde oynadı. Isıdam çorba ikramının arkası sıra variller içerisinde yakılan keder başında fotoğraf çekilen yolcular, söylenen türkülere zevcelik etti. 29 Mayıs 2019’de geçmiş seferine çıkan, hemen yemekli ve yataklı vagonlardan oluşan Turistik Şarki Ekspresi, zihniyet namına Ankara-Kars hattında koskocaman tarihi ve kültürel şehirlerin birlikte görülmesine olanak veriyor. Ankara’Kars ortada Erzincan ve Erzurum’da; Kars-Ankara beyninde Divriği, Sivas ve İliç’te kestirmece 3’er saatlik vakfe gerçekleşiyor. 2021-2022 döneminde 62 kere gerçekleştiren ve toplanmış 13 bin 544 eğreti taşıyan Turistik Şarki Ekspresinde, 2022-2023 dönemde ise 86 posta ve 13 bin 760 gelgeç taşımayı hedefliyor. Turistik Doğu Ekspresi Ankara’dan pazartesi, çarşamba ve cuma günleri saat 15.55’te, Kars’tan ise çarşamba, cuma namazı ve ahzüita günleri saat 22.30’bile hareket edecek.

Tüm vatandaşların Turistik Gün Doğusu Ekspresi ile Kars’a davet fail Vali Yardımcısı Muhammed Furkan Tuna, ‘Turistik Şark Ekspresi 2022-2023 dönemi evvel seferini 33 saatte tamamlayarak Kars Garı’na mevrut bulunmaktadır. Geri Ankara’dan saat 15.55’dahi akım fail tren bugün saat 00.15 civarında Kar Garı’nda aşıklar, Kafkas gösterisi ve umum oyunlarıyla karşılandı. Bilcümle vatandaşlarımızı bu görsel şölene, Karsımıza bekliyoruz” diye niteleyerek konuştu.

Antalya’dan eşi Mahmur Çiçeği Başıboş ile Kars’a mevrut Halk Serbest, ‘Şark Ekspresiyle ilk kez geliyoruz, gayet güzeldi. Rötar bile yapmadık, parçalanmamış bir zamanlar geldik, süperdi. Biz hakeza karşılanmalara alıştık. Bu elem oldu demincek, Antalya’ya gittiğimizde hangi yapacağız” dedi.

Eşi ve kızıyla seyahat yapan Yoğunluk Saraka ise, ‘Kütahya’dan geliyoruz. İlk deneyimimiz ve ilk defa böyle aynı rotaya gelmiş bulunuyoruz. Yolculuk çok iyice ve dörtköşe geçti. Her madde haddinden fazla sunturlu planlanmış, rota haddinden fazla güzel oluşturulmuş, finiş noktalarında. Hem kültür turu reşit oldu bizim için hem birlikte gastronomi anlamında bir nice yemekleri tatmış olduk. Kısaca 3 saat koyuverme yerleşim alanlarında, tarihi yerleri bile gezdik. Çokça iyice ve keyifli bir turdu. Kars’ta de Şapadanak Harabeleri ve Çıldır Gölü daha sonrasında vaktimiz kalırsa Sarıkamış ve müze varmış oralara gitmeyi planlıyoruz” diye niteleyerek konuştu.

Turizm Birliği Başkanı Halit Özer üstelik, 2022 yılının mesafe ayının önce Turistik Maşrık Ekspresi’nin geldiğini ifade ederek, ??Adamakıllı bir kasırga, gösteri ve etkinlikle cümle esnaf ve turizmci arkadaşlarımızla buradaydık. Turistik ekspresimizin Kars ve havza turizmine oldukça yararını biliyoruz, görüyoruz ve göreceğiz de. İnşallah umut ediyoruz, bu heyecanımız, coşkumuz, gösterilerimiz, etkinliklerimiz mart ayının sonuna kadar bitmeme etsin” dedi.