UMKE gönüllüsü atılmak isteyen sağlıkçılara 2 bin 800 rakımda güçlü eğitim

Hakkari’bile, kazalarda araçlarda sıkışan, ateş, çığ, sarsıntı ve değişik afetlerde mahdut kalanların imdadına koşan Millî Iyileştiren Istirdat Ekibinde (UMKE) vadi ahzetmek talip gönüllü keyif çalışanları metanetli eğitimlerden geçiyor.

Kentte, sunma gelişmemiş sürede vakalara müdahale edilmesi, hızlı ve tehlikesiz şekilde züğürt-dertli naklinin sağlanması ve nakil sonrasında acil otama hizmetinin realizasyon edilmesi kabilinden amaçlarla bakım veren UMKE’ye katılmaları için yeni gönüllüler yetiştiriliyor.

Bu kapsamda, insanlara afiyet hizmeti yansıtmak üzere fedakarca fariza yapan bacı, nine, evgin tıp teknisyeni ve paramediklerden oluşan 25 gönüllüye, Ana Modül Eğitimi kapsamında 2,5 bölüm teorik yetişek verildi.

Ardından 2 bin 800 rakımlı Merga Bütan Kayak Merkezi’nde kampa alınan sağlıkçılar, UMKE Van Kesim Koordinatörlüğü himayesinde 3 gün boyunca metanet ve düzen bağı testlerine tabi tutuldu.

Burada gerçeğini aratmayan tatbikatlar gerçekleştiren, zoru yerey şartlarında çalışan, akşam karanlıkta yaralı evet dahi kayıp kişileri arayan gönüllüler, AFAD İl Müdürlüğü görevlilerince bile kıran ve farkındalık konusunda bilgilendirildi.

“Sağlıkçılarımız henüz kuvvetli ve profesyonel hale geliyorlar”

İl Keyif Müdürlüğü Afetlerde Keyif Hizmetleri Vahit Sorumlusu Muhammet Ali Gör, AA muhabirine, mütehammil arazi ve abuhava şartlarında fiziki ve psikolojik zorluklarla mücadele ederek kayırıcı hayatını kurtarabilecek personel yetiştirmeyi amaçladıklarını söyledi.

Bu eğitimlerle personelin beklenen afet durumlarında çabuk aksülamel göstererek vakalara engelleme ika refleksini yükseltmek istediklerini anlatan Gör şöyle bitmeme etti:

“Eğitimimiz 2,5 periyot nazari, 2,5 bölüm pratik olacak şekilde planlanıyor. Eğitimlerimizde enkazlar, çoklu trafik kazaları, donma vakaları, tayyare kazaları üzere olaylarla ilgilendiren kurgulanmış tatbikatlar üstüne oluyor. Enkazın altında ayrımsız hastalanmış bittabi kurtarılabilir, buna müteveccih müdahale elbet olmalıdır diye niteleyerek mücahede yürütüyoruz. Sağlıkçılarımız bu eğitimlerle daha donanımlı ve arzulu ağıl geliyorlar. Eğitimlerimizi UMKE Van Toprak Koordinatörlüğü bünyesinde yapıyoruz. İlimizde üstelik 20’ye andıran eğitmenimiz mevcut. Onlar da eğitimde düzlük alıyor. Dinlenme Kampı için 2 bin 800 rakımlı Merga Bütan Kayak Merkezi’hangi geldik. Personel için yegâne kişilik çadırlar kurduk. Umulur olay durumları için acul toplanma alanımız var. Rüfeka burada toplanıp duruma göre hareket ediyor.”

Eğitimlerin başarıyla tamamlanmasıyla kentteki UMKE personeli sayısının 129’a çıkacağını dile getiren Gör, “Bu sayıyı artırmayı hedefliyoruz. Afetlerin ne ant geleceğini bilemeyiz. Ulaşabileceğimiz en son sağlıkçıya kadar eğitim bilimi vermeye devam edeceğiz. Amacımız karanlığın başladığı yerde aydınlığı ve umudu getiren kahramanlar yetiştirmektir. ” dedi.

“Domuzuna kazanımlar sağlıyoruz”

Kumanda kontrol merkezinde görevli paramedik Esra Kaya üstelik eğitimin ağır tempoda geçtiğini dile getirdi.

Eğitimlerle bilgilerini tazelediklerini, eli nimetli kazanımlar elde ettiklerini aktaran Kaya, “Tatbikatlar mühlik amma bizim amacıyla hayır oluyor. Benzeri olayda yapabileceğimiz müdahaleleri domuzuna ve faal şekilde öğreniyoruz. İnsanın rezerv canı yok. Biz de yaralılarımıza, hastalarımıza bu anlayışla müdahale ediyoruz. Yetişek haddinden fazla zorluydu, çok yorulduk amma lezzetli anılar edindik.” diye niteleyerek konuştu.