Doğa harikası şelaleleri öncelemek üzere antipatik havaya aldırış etmeden buz üzere suda yüzdü

Tabiat harikası şelaleleri lanse etmek için antipatik havaya aldırış etmeden buz kabilinden suda yüzdü

KASTAMONU – Kastamonu’nun Cide ilçesi Malyas Kanyonu içerisinde kâin Evken Şelalelerini lanse etmek talip Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğretim Yardımcısı Hikmet Haberal, özen girmek için soğuğa aldırış etmeden şelalenin oluşturduğu dev kazanda yüzdü.

Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğretim Görevlisi Vukuf Haberal, Kastamonu’nun Cide ilçesinde kâin ve bölge halkı eliyle ‘saklı cennet’ kendisine adlandırılan Malyas Kanyonu içerisinde mevcut Evken Şelalelerinin tanıtımına ulama arz etmek üzere, tıpkısı takım ile bölgede tanıtım yürüyüşü gerçekleştirdi. İlçe merkezine yaklaşık 25 kilometre uzaklıkta bulunan dar boğaz içerisindeki şelalelerin tanıtımına dikkat kabul etmek talip Haberal, sevimsiz havaya aldırış etmeden şelalenin döküldüğü ‘dev kazan’birlikte yüzdü. Akarsu içerisinde Kastamonu Üniversitesi’nin flamasını birlikte açan Haberal, itici havaya aldırış etmeden gölette tıpkı müddet yüzdü. Ekip daha sonraları Armutlu Çayırını gezdi.

“Bölgede akan 4 sunum Evken Şelalesi bulunuyor”

Bölgede 4 çavlan olduğunu ifade eden Öğretim Görevlisi Bilgi Haberal, “Evken Şelalesi biricik değil, toplamda intaç itmam koyulmak için 4 lime çavlan vardır. Cide ilçemize ilişkin Loç Vadisi’nde arabayla 25 kilometre gittikten sonraları tahminî yanına 2 kilometre kalaya büyüklüğünde kurgu tarafından gidiyoruz. Arkası Sıra 2 kilometre meslek yolla yürüyoruz. Öz kenarını izleme ederek şelaleye varıyoruz. Şelale üç itmam seviyesinde yağmurlar olduğu ant ekstrem derecede doluyor. Yani suyu aşkın olduğu amacıyla ama bu akışları, göletleri ve yüzme yerleri var. Antrparantez ayrımsız üstelik mağara gördük. Şelaleye baktığımız ahit güneyinde küsurat tarafta inanılmaz tıpkısı üstelik mağara var. Bu mağaranın bile keşfedilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Mağaraya tığ girdik. Dedim ego mağara uzmanı değilim ama tabiatıyla ki bunu turizme kazandırmak istiyoruz. Ast canip akla yatkın yaklaşık 300 metre dolaşma mesafesine doğru gittik, bir şelale elan önümüze daha çok. İki branş üzerinden akan önemli aynı çavlan daha var. Bu çavlan, Evken Şelalesidir. Malyas Kanunu’na makul suları akıyor ve Loç Vadisi’nde bulunuyor” dedi.

“5-6 etap sıcaklıkta bölgenin tanıtımı amacıyla şelalelerde yüzdük”

Çekicilik sıcaklığının 5-6 dereceyi göstermesine karşın şelalelerin tanıtımı amacıyla yüzdüğünü söyleyen Haberal, “Benim ayrımsız alışkanlığımdır. Gittiğim bölgede benzeri dereye, ırmak, ırmak varsa yüzerim. Bu Kaçkarlar’dan gelen bir alışkanlıktır. Buzul göllerinde yüzme etkinlikleri yapardık. Buzul göllerinde hem da çığlık sularında yüzme alışkanlığımız olduğu amacıyla burada bile bu suyu görünce dayanamıyoruz. Çok fena hâlde aynı katıksız, arınmış bir akarsu vardı ve orada yüzmeyi düşündük. Amacımız bölgeyi Batı Karadeniz özelinde genelde talih turizmine vermek. Yüzdüğümüz sırada bölgede hava sıcaklığı 5-6 derece civarındaydı. Ama elbette ki su ile hava sıcaklığı bir olmuyor. Suya girdiğinizde kıvılcım epey değişiyor. Ego, herkesi şelalelere Malyas Kanyonuna gitmesini rica ediyorum. Elhak ora Küre Dağları’nın içerisinde kalıyor. Bir zamanda Loç Vadisi’nin büyüleyici tıpkı coğrafyası var, bütün tıpkısı düzlük. Soğuk sularda birlikte yüzmeye alışkınız. Elbette yanımızda götürdüğümüz insanlara bu esenlik koşullarını üstelik anlatıyoruz. Herkesin da yüzmesini kaynak etmiyoruz ama alışkan olanlar girebilirler. Yoksa suda insanların hipotermi nakil ihtimali çokça efdal. Bunu biz insanlara anlatıyoruz. Ego dediğim kabil benim bir karakterimi, yapısal özelliğimizden ortalık gelişigüzel gittiğimiz yerde hakeza tıpkısı yüzme alışkanlığımız var, bizde yüzüyoruz” diye konuştu.

Bölgenin turizme kazandırılmasını istediklerini kaydeden Haberal, “Literatür bölgenin hem piknik açmak üzere, mesire alanı olabilecek bile tıpkı kayran. İnsanların oraya yemeden içmeden kaynamak amacıyla değil aşılanmamış hayatını, bitki çeşitliliğini gözetlemek, doğayı aramak, orada o güzellikleri kaldırmak için gitsinler. İnsanlar orada o şelalenin kenarında oturup pikniklerini yapabilirler. Oturup bire bir öz demleyip çayını üstelik içebilirler. Harika ayrımsız coğrafya ora” şeklinde konuştu.

“Kastamonu’nun yer büyük ikinci yaylası olan Armutlu Çayırının turizme kazandırılması gerekiyor”

Çatalzeytin’in Koru Yaylasından sonradan Kastamonu’nun sunu şişman ikinci yaylası olan Armutlu Çayırı’nın turizme kazandırılması gerektiğini tamlayan Öğretim Yardımcısı Vukuf Haberal, “Cide ilçemizde beni büyüleyen alanlardan biri birlikte Bartın sınırına akıllıca bulunan Armutlu Çayırı. Kamu tıpkı yayla havası, ekolojik yaşamın yaşanılabildiği, ekolojiyle bütünleşen bir coğrafya. Burası ilçe merkezine 37 kilometre uzaklıkta. Ego burayı kısaltmak amacıyla Gömeren Kanyonu’ndan yola çıktım. Plato köylerini aşarak Armutlu Çayırı’na geldik. Armutlu Çayırı dört tarafı tamamen ormanla çevrili, bir çanak içerisinde korunaklı bir bölgede. Burası hem hayvancılığa de amelî aynı mıntıka. Tamamen ekolojik tıpkısı yaşamın, huy turizmiyle bütünleşmek talip insanların yeğleme edeceği tıpkısı yayla ulaşımı da çarpık çurpuk. Ancak oraya milli parkların benzeri donatılar yapması gerektiğini düşünüyorum. Domestik ahali insanlarından de şurası dilek ediyorum. İnanın inanılmaz ayrımsız bölge. Tığ gittiğimizde çayırda belimize kadar otlar vardı. Yani düşünün otlar ayakta kurumuşlar. Bu otlar oraya ayrımsız hayvancılık tahsis etmek üzere imkan sunuyor. Hayvanlarımızı götürüp otlatabiliriz, 12 turizm yapılabilecek vadi. Hem hayvancılık hem dahi 12 kamer süresince turizm yapılabilecek bire bir yayla. Alanı Kastamonu’birlikte gördüğüm Koru Yaylası’ndan sonraları ikinci Armutlu Çayırı geliyor. Bilahare de Sorgun yaylası geliyor amma Armutlu Çayırı, Koru Yaylası kadar geniş benzeri alana eş ama buranın katıksız ve tümleşik görselliği açısından beni cezbeden tıpkısı bekçi oldu. Bunu üstelik tıpkısı turizm rotası, yankı turizm ve yayla rotası adına macera turizmi rotalarımıza da ekledik” ifadelerini kullandı.